Behom získame viac ako si myslíme

Každý začiatok je ťažký

Vždy je to ťažké, či už hovoríme o športe alebo o bežnom živote. Rolu v našom chcení hrá viacero faktorov. Pokiaľ však neurobíme prvý krok, ktorým je spraviť danú vec, nikam sa nepohneme. Je pre to nesmierne dôležité prekonať samých seba a ísť tvárou v tvár situácií. Prvých 5 kilometrov to bude boj proti vlastnej hlave. Avšak, práve tu sa ukáže sila, ktorú nám bude neskôr treba.
 běžící žena.jpg

Všetkého veľa škodí

Myslíš si, že tvojej kondičke pomôže 20 odbehnutých kilometrov hneď v prvý deň? Určite nie. Mal by si starostlivo dbať na trasu, ktorú prebehneš. Tvoje telo zo začiatku nie je uspôsobené na to podať takýto výkon. Dobrý plán začiatočníka vždy musí obsahovať informáciu koľko, kedy a kam chcem zabehnúť. V opačnom prípade by sa mohlo veľmi ľahko stať, že náročnú trasu prerušíš alebo skolabuješ.
 

Neprestávaj

Za každú cenu dokonči svoju trasu. Najhoršie čo môže bežec na začiatku urobiť je prestať. Podstata je v tom, že práve dokončovanie nám dáva pocit dobre odvedenej práce a rovnako sťahuje aj kilá. Kondícia sa každou jednou dobehnutou trasou zvýši a to znamená, že nás priblíži k nášmu cieľu. V opačnom prípade sa od svojho cieľa jednoducho vzďaľuješ a tým strácaš šance na dobrý výsledok.
 

Regenerácia tela je dôležitá

Po dobrom výkone nasleduje dobrá odmena, to isté platí aj pre beh. Nastavenie odmeny vo forme relaxu či masáže rapídne dopomáha psychickej stránke. Treba však dávať pozor na čo sa zameriame. Odmena by určite nemala obsahovať opíjanie sa či prejedanie. Pri správnom vyvážení odmeny a výkonu dosiahneme nadpriemerné výsledky.
 maraton.jpg

Výsledok bude prekvapivý

Pokiaľ budete dodržiavať všetky náležitosti, ktoré sú v článku popísané, výsledok sa dostaví rýchlo. Nie je to otázkou pár dní ale aj napriek tomu stačí 60 dní pre optimálnu kondíciu. Treba však povedať, že mnoho ľudí týchto 60 dní nedosiahne ani z ďaleka. To je dôvodom slabej kondície populácie mladých aj starších.